DSC07503
Onze opvang

Wachtlijst

De vraag naar kinderopvang is momenteel enorm groot. Daarom is het mogelijk dat we niet meteen een plekje hebben voor jouw kind. Als dat zo is, kom je op een wachtlijst. Op deze pagina lees je alle veelgestelde vragen én antwoorden over de wachtlijst van Zonnekinderen.

Wat als er geen opvangplek beschikbaar is?

Als er op het moment van aanvraag geen beschikbaarheid is op de door jou aangevraagde locatie en opvangdagen, kom je op onze wachtlijst terecht. Zodra je hierop staat, blijven wij de plaatsingsmogelijkheden voor je kind constant controleren. Tussendoor geven wij je vaak een update per mail. Daarin vragen we je om de gegevens van je inschrijving te bevestigen. Zo houden we onze wachtlijst zo actueel mogelijk.

Hoe lang is de wachtlijst?

Het verschilt per locatie hoe lang de wachtlijst is. Dit hangt af van:

  • Het aantal kindplaatsen
  • Het aantal pedagogisch medewerkers op de groep
  • Het aantal inschrijvingen
  • Het aantal opvangdagen
  • En door- of uitstroom van kinderen.

Hoe kan ik mijn kans op een opvangplek vergroten?

Het kan zijn dat er andere en/of minder dagen beschikbaar zijn dan je hebt aangevraagd. Laat ons daarom weten in hoeverre je flexibel bent qua opvangdagen en opvanglocaties. Als er iets verandert in jouw situatie, zoals de gewenste startdatum of het aantal dagen, dan horen we dat graag. Neem hiervoor contact met ons op.

Hoe kan ik mijn plek op de wachtlijst annuleren?

Wil je je plek op de wachtlijst annuleren? Dat horen we graag zo snel mogelijk. Neem contact met ons op per mail of telefoon.

Kan ik alvast kinderopvangtoeslag aanvragen?

Nee, je kunt pas kinderopvangtoeslag aanvragen zodra je een contract hebt. Lees meer over kinderopvangtoeslag.

Wat gebeurt er zodra er een opvangplek beschikbaar is?

Zodra er een opvangplek voor je kind beschikbaar is, ontvang je van ons een mail met een plaatsingsvoorstel. Hierin lees je hoe je het plaatsingsvoorstel kunt accepteren of afwijzen.

Hoe ver plannen jullie vooruit?

Wij plannen 6 maanden vooruit. Gesubsidieerde peuteropvang plannen we 2 maanden vooruit.

Heb ik recht op voorrang?

Heb je al voor je andere kind(eren) opvang op dezelfde Zonnekinderen-locatie, dan doen wij ons best om een aanvraag voor een broertje of zusje voorrang te geven op andere aanvragen. Zo proberen we ervoor te zorgen dat kinderen uit hetzelfde gezin op dezelfde locatie worden opgevangen. We kunnen echter geen garantie bieden.

Contact

Heb je een andere vraag of kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.